Latawiec North Mono 2016

Na zamówienie



 North

Nowy produkt

Mono jest zupełnie nowym modelem w ofercie NKB. Jest to latawiec typu delta. Wyróżnia go nietypowa konstrukcja, gdyż posiada tylko jedną tubę poprzeczną. Dzięki temu waga latawca została znacznie zredukowana i posiada lepsze właściwości słabo wiatrowe. Idealnie nadaje się na słaby wiatr, pływanie po fali z surfboardem, freeride oraz hydrofoil.

Więcej szczegółów

3 010,00 zł brutto

-30%

4 300,00 zł brutto

Więcej informacji

Jest to również świetny wybór dla osób początkujących, ponieważ bardzo łatwo wstaje z wody, jest przewidywalny, bardzo stabilnie pracuje oraz jest wytrzymały, dzięki użyciu wzmocnionego dacronu na krawędzi natarcia oraz spływu. Jak każda delta zapewnia bardzo dobry ciąg w górę oraz długi hang time, nawet przy skokach przez zenit. Daje bezpośrednie czucie na barze i jest bardzo zwrotny i czuły na ruchy barem. Wyróżniają go świetne właściwości ostrego pływania na wiatr. Podczas pływania na fali bardzo spokojnie lata w powietrzu, dryfuje w dół wiatru razem z riderem i nie generuje mocy, dzięki czemu możesz się skupić wyłącznie na surfowaniu. Dzięki jego zwrotności w razie potrzeby bardzo szybko dostarczy dość siły, aby uciec spod fali. Nie jest to latawiec zalecany miłośnikom freestyle’u, ponieważ nie posiada dość luzu na linkach podczas wypięcia oraz generuje stałą moc i ciąg przy wykonywaniu tricku.

Jeżeli szukasz prostego w sterowaniu i wyczuciu latawca, który świetnie radzi sobie przy słabym wietrze, freeridzie i na fali, a jednocześnie umożliwi wysokie skoki i bardzo szybki restart z wody - Mono zdecydowanie jest wart Twojej uwagi.

Latawiec jak każda delta mocno ciągnie w górę w skokach co w połączeniu z niesamowitym hang time dostarcza niezapomnianych doznań już przy zwykłych skokach przez zenit.

Ciut większe siły na barze w porównaniu z pozostałymi latawcami freeride rodziny NKB pozwalają dokładnie i intuicyjnie ocenić pozycję latawca w oknie wiatrowym oraz zapobiegają niekontrolowanemu zaciąganiu baru przy nauce podstawowych tricków.

Latawiec testowaliśmy przy lekko szkwalistym wietrze którego amplituda wynosiła około 5-6 węzłów. Różnice w prędkości wiatru można zaobserwować przez zmiany położenia baru na lince depowera. Mimo szkwałów jednotubowa konstrukcja umilała czas spędzony na wodzie.

Drobne info dla bardziej zaawansowanych Riderów: przy próbach tricków unhooked latawiec nie luzował linek i generował moc przez cały czas wypięcia. Kiteloopy kręcone praktycznie w miejscu będą doskonałym dodatkiem do stylowych zwrotów.

Podsumowując, Mono to idealny latawiec do szkółek jak i nowo wchodzących w świat kiteboardingu. Nie pogardzą nim także Ci, których zamiłowaniem są długie wysokie loty z elementami oldschool.

self-rescue-handles.jpg

Self Rescue Handles


Self-rescue handles umieszczone w środku rogów latawca mogą być instynktownie znalezione w razie potrzeby. Gwarantują mocny, solidny chwyt podczas żeglugi do brzegu podczas self-rescue.
 
airport-valve-ii.jpg

Air Port Valve II


Nowy system pompowania, który nie wymaga rzepów. Został wzmocniony i jest bardziej odporny na obecność piasku. Pokrywa wentyla bardzo łatwo może być zamknięta lub otwarta. Największą zaletą jest kompatybilność z każdą pompką lub kompresorem, nie wymaga żadnej końcówki. Łatwe spuszczanie powietrza poprzez maksymalne przekręcenie niebieskiego krętlika w prawo.
 
lazy-pump.jpg

Lazy Pump


System Lazy Pump pozwala na napompowanie latawca za pomocą jedynie jednego wentyla. Klipsy zamykają tuby poprzeczne od tuby głównej aby spuścić powietrze tylko z tuby głównej. Proste i wydajne rozwiązanie.
 
kook-proof-connectors.jpg

Kook Proof Connectors


Uniemożliwiają podczepienie linek sterujących w miejsce linek nośnych, co zapobiega wielu wypadkom i zwiększa bezpieczeństwo podczas prawidłowego podczepiania linek do latawca.
 
anti-snag.jpg

Anti Snag


System Anti Snag zapobiega przed zaplątaniem i zahaczeniem linek o róg ucha latawca. Ułatwia to relaunch latawca z wody i zwiększa bezpieczeństwo.
 
technoforce-d2.jpg

Technoforce D2


Teijin jest firmą wiodącą w dostawie poliestru, dakronu i materiałów używanych w żeglarstwie i sportach wodnych. NKB używa dakronu od tej firmy do poszycia tub głównych, poprzecznych, rogów latawca i stref, gdzie jest duże napięcie. Dowiedziona w testach niezawodność i wytrzymałość sprawiła, że NKB od lat korzysta z tych materiałów.
 
zigzag-stiches.jpg

Zig Zag Stiches


Każdy szew jest przyszyty za pomocą techniki zwaną zigzag. Najpierw są one sklejane, następnie zaszywane, znacznie zwiększa wytrzymałość latawca, dając czysty, dobrze wyglądające szew oraz zwiększa stabilność latawca.
 
load-distribution-panels.jpg

Load Distribution Panel


Odkąd geometria i aerodynamika latawców z każdym rokiem wzrasta, czasza musi pozostać odporna na działające na nią siły. Distribution-Panels pomagają rozdzielać te siły, przy okazji utrzymując stabilnie kształt latawca nawet w extremalnych warunkach.
 
fusion-strut.jpg

Fusion Strut


Konstrukcja pomagająca równo rozdzielać siły pomiędzy tubę główną a poprzeczne. Połączenie tub poprzecznych z główną za pomocą elastycznej linki Dyneema pomaga zachować czysty profil latawca i większe napięcie na czaszy.
 
abrasion-reinforcement.jpg

Abrasion Reinforcement


Wszystkie strefy wystawione na obtarcia i uszkodzenia zostały wzmocnione za pomocą STPU, znaną ze swojej wytrzymałości i odporności na zarysowania.
 
lines-by-teufelberger.jpg

Lines by Teufelberger


Teufelberger jest wiodącym dostawcą lin, od wspinaczkę po paragliding i żeglarstwo oraz specjalne linki do kitesurfingu. NKB korzysta z produktów tej firmy znanych ze swojej niezawodności i wytrzymałości nawet przy największych napięciach i siłach.
 
zipperless-strut.jpg

Zipperless Strut


W nowoczesnym, ekstremalnym kitesurfingu każdy detal ma wielkie znaczenie, tuby poprzeczne bez zamków zmniejszają wagę oraz zwiększają wytrzymałość latawca przy mocnych uderzeniach, również poprawiają gładkość w prowadzeniu latawca.
 
bladders-of-polyurethane.jpg

Bladders of Polyurethane


Każda tube jest wykonana z wysokiej jakości poliuretanu. Materiału znanego z dużej elastyczności w różnych temperaturach i odporności na duże ciśnienie.
 
trailing-edge-force-control.jpg

Trailing Edge Force Control


System odpowiedzialny za gładkie dostarczenie rozdziału siły pomiędzy różne materiały latawca. Ma za zadanie rozprowadzać napięcie w różne strony. Od 2013-go roku NKB produkuje latawce z szerszym zafalowaniem, co zmniejsza napięcie pomiędzy dakronową krawędzią spływu a czaszą latawca.
 
heavy-duty-leading-edge-closing-seam.jpg

Heavy Duty Leading Edge Closing Seam


Specjalne szwy Heavy Duty Closing sprawiają, że tuby główne każdego modelu jest niesamowicie wytrzymała i długowieczna. Dakron pokrywający tubę główną jest wzmocniony specjalną taśmą Insignia, w dodatku dla zapewnienia dodatkowej wytrzymałości jest ona podwójnie poszyta.

Produkty powiązane